Speciální pedagog
Školní speciální pedagog je pedagogický pracovník školy, je součástí školského poradenského pracoviště. Provádí pedagogickou, diagnostickou, terapeutickou a poradenskou činnost. Vyhodnocuje nápravné, reedukační a kompenzační postupy. Spolupracuje se zákonnými zástupci, školskými poradenskými pracovníky a pedagogy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Poskytuje speciální pedagogické služby a podporu.
Školní speciální pedagog: Mgr. Markéta Krčková
Konzultační hodiny: dle domluvy
E-mail: m.krckova@zskomenskehoporuba.cz
Činnosti školního speciálního pedagoga
Depistážní činnosti
Screening žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen SVP) a jejich zařazení do speciálně-pedagogické péče.
Diagnostické a intervenční činnosti (péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami)
- Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení
- Vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení individuální péče a podpory v rámci školy a mimo ni (druh, rozsah, frekvenci, trvání intervenčních činností)
- Realizace intervenčních činností:
- provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem, vedení předmětu speciálně pedagogické péče, činnosti reedukační, kompenzační a stimulační
- participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu a PLPP
- průběžné vyhodnocování účinnosti stanovených opatření, dle potřeby navržení a realizace úprav
- úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a diagnostických materiálů
- zabezpečení průběžné komunikace s rodinou (zákonným zástupcem) žáka se SVP
- speciálně pedagogické poradenské intervence a služby pro žáky, zákonné zástupce a pedagogické pracovníky školy
- konzultace s pedagogy a rodiči zaměřené na průběžné vyhodnocování realizace navržených podpůrných opatření u žáků se SVP
- konzultace s pracovníky dalších poradenských zařízení
Metodické a koordinační činnosti
- Příprava a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole - koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb na škole
- Spolupráce se školními poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
- Metodické činnosti pro pedagogické pracovníky školy - specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně zdravotního postižení, návrhy metod a forem práce se žáky - jejich zavádění do výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů