Zápis z jednání školské rady dne 30.8. 2021
Program jednání ŠR
- Projednání nového školního vzdělávacího programu účinného od 1.9.2021
- Schválení výroční zprávy o činnosti školy, informace o plánu práce a rozvoje na školní rok 2021/22
- Schválení školního řádu účinného od 1.9.2021
- Informace o výsledcích hospodaření za první pololetí
- Příprava doplňovacích voleb – volit se bude 1 zákonný zástupce žáka
- Různé
Ad 1) Návrh ŠVP byl 23. 8. zaslán členům ŠR mailem k prostudování. Tento návrh byl všemi členy schválen.
Ad 2) Výroční zpráva projednána se členy ŠR, podrobně zejména SWOT analýza školy a navrhovaná opatření vycházející za autoevaluace. Kompletní výroční zpráva po doplnění bude zaslána mailem všem členům školské rady k prostudování a schválení.
Ad 3) Změny ve Školním řádu účinné od 1. 9. 2021:
- Žáci jsou povinni používat iniciály svého jména (např. PH = Pavla Hořejší) jako profilové obrázky v Google Meetu.
- V odůvodněných případech lze klasifikovat výkon žáka také známkami 1-, 2-, 3-, 4-.
- Žák musí být z předmětu vyzkoušen ústně nebo písemně alespoň 4x za pololetí. V předmětu s časovou dotací 1 hodina týdně musí mít žák alespoň 3 známky za pololetí. O tom, zda jsou podklady pro uzavření klasifikace za pololetí dostatečné, rozhoduje vyučující, který klasifikaci provádí. Splnění uvedeného počtu známek neznamená, že žákovi nemůže být nařízena zkouška pro doplnění klasifikace.
- Při distančním vzdělávání jsou úkoly zadávány, odevzdávány a hodnoceny v systému virtuální učebny Google Classroom. Každý žák je povinen úkoly řádně plnit a včas odevzdávat. V případě, že dojde k technickým problémům, znemožňujícím žákovi účastnit se online vzdělávání, je zákonný zástupce povinen z výuky online žáka omluvit. Pokud žák bez řádné omluvy úkol nesplní ani v náhradním termínu, ani se nedostaví na prokazatelně smluvenou individuální konzultaci, bude jeho výkon hodnocen klasifikačním stupněm „nedostatečný“, neboť žák není schopen prokázat, že dané učivo zvládl.
- Žáci 3. – 9. tříd provádějí sebehodnocení na konci školního roku. Hodnotí na stupnici 1 – 5, jak se jim daří plnit klíčové kompetence. Sebehodnocení žáka se provádí písemnou formou, a to vždy na konci školního roku. Výsledky sebehodnocení jsou zaznamenány do grafů, které umožňují srovnání jednotlivých školních roků. Individuální rozbory výsledků sebehodnocení žáka provádějí respektujícím způsobem třídní učitelé. Společně s žáky tak sledují jejich rozvoj.
- Návrh školního řádu platného od 1.9. 2021 byl všemi členy schválen.
Ad 4) Škola se potýká se sníženou dotací na provoz, díky spolupráci s odborníky se podařilo uspořit na zálohách za teplo, účet školy byl převeden z České spořitelny do FIO banky, tím bude ušetřeno zhruba 20tis. na poplatcích.
Havarijní opravy v průběhu prázdnin financoval zřizovatel.
Ad 5) Doplňující volby budou vyhlášeny co nejdříve, od příštího týdne budou moci rodiče navrhovat kandidáty.
Ad 6) Různé :
- nabídka Mgr. T. Benešové – seminář o práci s nadanými žáky – 16.9. 2021
- nabídka p. Davida na uspořádání a organizaci kulturní akce pro žáky a rodiče ZŠ
vypracovala : Mgr. Petra Dolbová, předsedkyně školské rady ZŠ Komenského